piątek, 17 listopada 2023

Książka warta uwagi i świąteczne dekoracje

 Na wstępie chciałabym polecić książkę, kto ma dzieci w wieku szkolnym powinien ją docenić. 


#współpracarecenzencka dla @wydawnictwodobraliteratura
Dziś przychodzę z recenzją książki Anty-bullyingowa książka dla dziewczyn. Myślę, że ta książka powinna się znajdować w każdej bibliotece szkolnej, a na jej podstawie pedagog szkolny mógłby robić zajęcia. Myślę że książka ta może być zarówno dla dziewczyn jak i chłopaków. Autorka skupiła się na dziewczynach, ponieważ to one częściej stają się obiektami przemocy psychicznej. Wiadomo, że łatwiej dostrzec limo pod okiem Stasia i zareagować. Smutek Ani może wynikać z różnych rzeczy. Czasami samo dziecko nie wie, że pewne zachowania mogą być dręczeniem. Wiele dzieci uważa, że ktoś go zwyczajnie nie lubi. Jednak gdy ta sytuacja trwa długi czas, a dziecko nie umie sobie z nią poradzić może być mu trudno zarówno opisać co się dzieje, jak i nazwać swoje emocje.
Ta książka obrazowo pokazuje co jest zachowaniem niewłaściwym, podaje przykłady z życia szkoły co myślę, że dużo łatwiej trafia do dzieci. Ma quizy do wypełnienia i miejsce na własne przemyślenia. Opisanych jest kilka różnych sposobów radzenia sobie z bullingiem. Moim zdaniem to świetna książka by zacząć rozmowę, jeśli widzisz, że dziecko jest od dłuższego czasu smutne, a ono mówi że jest ok. To z pewnością lektura, którą warto kupić młodzieży. Mówię to z punktu widzenia zarówno psychologa, jak i mamy nastolatki. Dodatkowo część pieniędzy ze sprzedaży książki jest przekazywana na telefon zaufania dla dzieci 116111 pracowałam tam przez wiele lat i wiem ile dobrego się dzięki niemu dzieje. 


Uwielbiam motyw dziadka do orzechów w dekoracjach świątecznych. Tym razem powstały poduszki z fajnymi dziadkami. Idealnie sprawdzą się też w pokoju dziecka, bo można się do niego przytulić i super wyglądają.
A Ty lubisz motyw dziadka do orzechów?


Pamiętaj, że prawdziwe pierniczki robi się miesiąc przed świętami, więc może to już czas? Ja z pierników najbardziej lubię zapach, choć samym ciastkiem też nie pogardzę.
Natomiast jeśli szukasz pierniczka który nie tuczy, a cudownie wygląda na choince, to polecam tę mogę uszyte 😁
A Ty lubisz pierniki?
Pozdrawiam
Diana

8 komentarzy:

  1. Piękne pierniczkowe ozdoby :D Książka na pewno warta przeczytania :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe są Twoje ozdoby świąteczne, Diano. Bez motywu Dziadka do orzechów nie wyobrażam sobie mojego wnętrza w czas Bożego Narodzenia. Króluje u mnie w rozmaitych gadżetach: jako drewniana figurka, kubek do kawy czy herbaty, malunek na naczyniach do serwowania rozmaitych smakołyków i na bieżniku :-)
    Dziwię się tylko, że jak dotąd nie wykonałam żadnej haftowanej karteczki do wysyłki z dziadkiem. Koniecznie muszę to naprawić :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam już dzieci w wieku szkolnym , a pierniczków już lata nie piekę. Nie mam talentu do ozdabiania, a poza tym zawsze mi wychodzą twarde, nawet jak je piekę miesiąc wcześniej, więc dałam se spokój .Ale sam zapach jak się pieką jest super , też go lubię.
    A książka, zgadzam się powinna być lekturą bo z biblioteki dzieci mało korzystają a już na pewno nie te które ją powinny przeczytać. Motyw Dziadka do Orzechów też lubię i nigdy nie miałam z nim poduszki, tak więc Twoja bardzo mi się podoba!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach pierników najlepszy :) ja najbardziej lubie te nie ozdobione bo nie lubię lukru w smaku

      Usuń
  4. Dziadek do orzechów mnie przeraża. Nie lubię gości i już. Za to pierniczki... mmmm... To już zupełnie inna bajka. Książka wydaje się być wartościowa. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń