wtorek, 15 marca 2022

Jak znaleźć balans w obecnej sytuacji

 

Witajcie. 

Wszyscy widzimy co dzieje się na świecie, wszyscy przeżywamy, mamy w sobie z pewnością wiele emocji, czasami sprzecznych. Chciałabym napisać w jaki sposób można próbować sobie z nimi radzić.

 

Po pierwsze warto zastanowić się nad swoimi emocjami i dać sobie do nich prawo (to może być lęk, bezsilność, złość, smutek, itp). Można się wypłakać, wykrzyczeć, wyrzucić z siebie, porozmawiać o nich z bliskimi. Z pewnością tych emocji teraz jest bardzo dużo. Te emocje są czymś zupełnie naturalnym. Dajmy sobie możliwość ich przeżywania, nie ma co ich tłumić.

 

Myślę, że oglądanie na okrągło wiadomości, które są wszędzie też może powodować narastanie stresu, czasami lepiej po prostu nie oglądać wiadomości, czy dać sobie chwilę wytchnienia od mediów społecznościowych, a w tym czasie zadbać o siebie. Zrobić coś co się lubi, co odwróci naszą uwagę. To może być długi spacer z psem, zabawa z dziećmi, słuchanie muzyki, czytanie książek, prace w ogrodzie, długa kąpiel czy ćwiczenia fizyczne, może przejażdżka rowerem. Może właśnie starajmy się jakąś nową technikę ogarnąć, spróbować szydełka albo po prostu zanurzyć się w jakimś rękodzielniczym projekcie.

 

Mam poczucie, że obecnie jesteśmy w fazie mobilizacji wszyscy ruszyli z pomocą, pamiętajmy jednak, że aby nieść pomóc innym sami również musimy być zadbani. To jak w samolocie najpierw zakładamy maskę tlenową sobie potem dzieciom. Bo jak nas zabraknie nikt inny im nie pomoże. Zastanówmy się, ile jesteśmy w stanie udźwignąć, oraz jaka forma pomocy z naszej strony będzie najlepsza. Jeśli nie jesteśmy w stanie zrobić nic, to po prostu zadbajmy o siebie. Mam poczucie, że w tym momencie zaczyna być presja, że każdy musi pomagać. Pamiętaj jednak, że każdy pomaga na swój sposób. Nie trzeba jechać na granicę by pomóc, można zrobić wiele innych rzeczy, chociażby kupować u polskich producentów którzy też pomagają.

 

Postarajmy się być bardziej wyrozumiali w stosunku do siebie i innych. Pamiętajmy że długotrwały stres może sprawić, że zaczynamy się zachowywać inaczej niż zwykle. Uruchamia się system walki, ucieczki lub zamrożenia, w zależności od tego, jak nasz organizm oceni niebezpieczeństwo, w którym jak sądzimy, się znajdujemy lub możemy znaleźć. To system, który działa automatycznie, żeby nas chronić, ale możemy zachowywać się w sposób, jakiego nigdy byśmy się po sobie nie spodziewali, dlatego bądźmy wyrozumiali w stosunku do siebie i innych osób.

 

A Wy jak sobie radzicie w tej trudnej sytuacji? 

Macie jakieś swoje sposoby jak zredukować stres?

 


 

3 komentarze:

  1. Witaj Diano. Trochę mnie tu nie było, no cóż tak czasem bywa.
    Ja po pierwsze nie piszę o sytuacji na blogu, każdy wie i widzi jak jest po co o tym jeszcze pisać ??
    Po drugie nie oglądam cały dzień wiadomości, czasem bywa że cały dzień niczego na siłę nie słucham i nie oglądam. Normalnie wystarcza mi obejrzeć raz dziennie jakiś dziennik. Poza tym zawsze jak coś robię mam w tle włączone radio.
    Po trzecie staram się zająć czymś głowę i ręce żeby nie myśleć, tym bardziej że w zasadzie na nic nie mam wpływu. Nie kupuję ruskich rzeczy, a co ma być i tak będzie czy my będziemy w stresie czy nie .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyznaję zasadę – mniej wiesz, dłużej żyjesz, a przynajmniej spokojniej i wiadomości z Ukrainy, tak jak i inne, ograniczam do niezbędnego minimum. Zresztą i tak wszyscy dookoła mówią tylko o tym, więc po co się jeszcze samej dobijać? Pomaga mi też spacer nordic walking - niestety wejście w ten sport miałam zbyt intensywne (codziennie 6 km o wschodzie słońca przez trzy tygodnie letniego urlopu - świetny zastrzyk energii na cały dzień) i teraz moje zbyt mocno nadwyrężone stopy nie pozwalają mi przejść więcej niż 3 km, a i to raz w tygodniu (plus godzina zajęć tanecznych dwa razy w tygodniu).

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nazywam się Elfrida canga z Albanii, chcę podzielić się tym cudownym doświadczeniem z całym światem, jak wspaniały rzucający zaklęcia miłosne pomógł mi sprowadzić męża po tym, jak opuścił mnie na ponad 8 miesięcy, aby być z inną kobietą, skontaktowałem się z wieloma zaklęciami Caster ale nie mógł mi pomóc, dopóki nie poznałem tej wspaniałej DR DAWN ACUNA, obiecała mi i wróciła do męża w 48h, odkąd wrócił okazał mi miłość i troskę, teraz żyjemy w pokoju i szczęściu, a wszystko dzięki ty Dr.
    Skontaktuj się z nią w sprawie wszelkich wyzwań w związku lub jeśli chcesz szybko zajść w ciążę lub wyleczyć jakąkolwiek chorobę, Dr Dawn da Ci perfekcyjny rezultat.
    E-mail { dawnacuna314@gmail.com }
    Whatsapp: +2348032246310

    OdpowiedzUsuń