wtorek, 20 maja 2014

Przepisy na ciastka czekoladowe z nadzieniem kokosowym i owsiane batoniki

Ze względu na sporą ilość pytań o przepis na moje ciasteczka już Wam go podaje

Ciastka czekoladowe z nadzieniem kokosowym


Składniki na ciasto:
- 250g mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 jajko
- 100g cukru
-1 opakowanie cukru waniliowego
-125g masła
- 4 łyżki kakao
-1-2 łyżki mleka

Krem:
- serek mascarpone (pół opakowania)
- likier kokosowy (wlewałam na oko)
- wiórki kokosowe (jak najwięcej ile da się wmieszać)

Ciasto
Mieszamy wszystkie składniki i zagniatamy na gładkie ciasto. Formujemy kulę okręcamy folią spożywczą i wkładamy na 30min do lodówki, następnie wałkujemy i zwykłą szklanką wykrawamy kółka. Pieczemy ok 10min w 180 stopniach.

Mnie osobiście smakowały bez kremu również

Krem
Mieszamy ze sobą wszystkie składniki, ja lubię dużo kokosa więc wmieszałam go tyle ile się dało.

Przekładamy ostudzone ciastka kremem, są naprawdę przepyszne.

Wczoraj natomiast robiłam batoniki owsiane z włoskimi orzechami i morelami, a skoro już post przepisowy wyszedł to i tym przepisem się z Wami podzielę.

Batoniki owsiane z bakaliami

Składniki
- 2 szklanki płatków owsianych
- szklanka bakalii (ja dodałam orzechy włoskie i morele, ale mogą być inne)
- 1/4 kostki masła
- 1/4 szklanki midu
- 1/4 szklanki cukru trzcinowego

Masło, cikier i miód podgrzewamy do rozpuszczenia i zagotowania, gotujemy przez 2 minuty, następnie wsypujemy do rozpuszczonej masy płatki owsiane i bakalie tak by były nią dokładnie sklejone. Wykładamy formę (ja mam silikonową, jeśli  ktoś nie posiada niech da fiolę spożywczą inaczej się przyklei) wkładamy do lodówki, gdy stężeje i się zlepi kroimy na batoniki. Pyszne i mniej więcej zdrowe ;)
Smacznego :)

25 komentarzy:

  1. Oj chętnie skorzystamy z przepisu;)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki za przepisy batoniki już zrobione super są:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wyglądają! Na pewno coś zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba się skuszę na te ciasteczka i wypróbuję przepis bo wyglądają naprawdę smakowicie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. ale śliczności :)
    a krem kokosowy do ciastek ja robiłam z bitej śmietany i białej czekolady, też polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. z batonikami to nam chyba wyszła nieplanowana akcja "zróbmy razem batoniki" haha :)
    dzięki za przepis...batoniki zrobione wczoraj :)
    ciasteczka też kiedyś powstaną :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znów pyszności. Moje dziecię ma niedługo urodzinki,więc skorzystam z przepisu na ciasteczka. Dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż się zrobiłam głodna :), napewno spróbuję :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Oba przepisy bardzo smakowite! Ciasteczka kokosowe dla męża, a owsiane batoniki dla mnie :-)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepisy będą wypróbowane

    OdpowiedzUsuń
  11. Super przepisy :) Koniecznie muszę wypróbować :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne przepisy. Już się nimi częstuję i w najbliższym czasie muszę je wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojejku jakie pyszności!;) Mmm rozmarzyłam się!;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Coś wspaniałego!!!! owsiane może kiedy indziej zrobimy ale czekoladowe... czym prędzej!

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmmm... jak tu smakowicie i pachnąco . Miałam się położyć spać ale chyba jeszcze zajrzę do kuchni :P
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. muszę wypróbować... wyglądają cudnie,
    już dawno zauważyłam, że pieknie umiesz zaprezentować swoje prace na fotkach

    OdpowiedzUsuń
  17. Pychotki ! Odnotowuję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Owsiane batoniki mnie urzekły - muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądają tak apetycznie! Ale założę się, że nie wyszłabym cało ze starcia z kuchnią, chyba nie jestem stworzona do kucharzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Takich batonikow owsianych nigdy nie robilam, swietny przepis wiec na pewno wyprobuje :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo lubię takie ciasteczka, zawsze kupuję i nie są tanie,
    więc dziękuję za przepis, teraz zrobię sobie sama :)))))

    OdpowiedzUsuń
  22. Super ciasteczka :-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń