poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Recenzja wykroju torby i gazetek Coricamo

Witajcie, jakiś czas temu zostałam poproszona przez firmę Coricamo o recenzję jednego z ich produktów.
A mianowicie torby jest to wykrój z nadrukiem, a kupić można go TU.

Wykrój dostajecie w takiej formie
Jest to bardzo gruba tkanina "na rękę" o gramaturze ok 280, nie zwykła cienka bawełna. W sumie tu następuje rozczarowanie bo mam coś do samodzielnego uszycia ale nie ma instrukcji.

Mimo wszystko jakoś dałam sobie radę, w końcu to tylko torba ;) A tak wygląda już po uszyciu, jest naprawdę duża i niesamowicie wygodna.
Moja recenzja
Plusy:
- porządna tkanina (na stronie jest napisane bawełna 100%, dla mnie bawełna kojarzy się z cienką bawełną 160 a to co dostałam, przypuszczam że to drelich o gramaturze ok 280, tak na moje wyczucie).
- idealny nadruk (pięknie wzór łaczy się z podszewką).
- obecność tej mini podszewki dzięki czemu nie widać białych spodów przy paskach.
- możliwość zaprojektowania własnego wzoru, tu np jeśli nasz starszy syn nie chce wychodzić rano po bułki do sklepu można zaprojektować mu torbę z ulubionym motocyklem czy drużyną piłkarską - taki mój pomysł ;)
- możliwość dzięki podszewce zamontowania magnesu zatrzaskowego by można ją było zamykać.
- bardzo wygodny krój torby.

Minusy
- brak instrukcji. Jak dostaję coś do samodzielnego montażu to oczekuję instrukcji nawet najprostszej. Po pierwsze nie wiedziałam czy mam zostawić zapasy na szew czy wyciąć tak jak było to narysowane. Na mojej tkaninie był jeszcze jeden kolorowy pasek z innego wzoru i na początku nie wiedziałam czy ma to być dno torby czy to pokazowy pasek jak wygląda nadruk na tkaninie. Myślę że taką formę będą raczej wybierać osoby które zaczynają szycie i dla nich instrukcja byłaby niezbędna. Ale firma Coricamo wzięła sobie do serca moje słowa i już nawet dostałam wygląd przykładowej instrukcji. Bardzo się cieszę, że to co robię nie idzie na marne i że czerpią z konstruktywnych uwag. Także jeśli zamówicie sobie taką torbę powinna do was dotrzeć już z instrukcją :)
- brak informacji jakie wymiary będzie miała tobra po uszyciu, jest naprawdę duża.

Wnioski ogólne
Torba jest idealna np na plażę, lub gdzieś gdzie musimy zabrać ze sobą dużo rzeczy (np jak jesteśmy mamą małego brzdąca i musimy zabrać ze sobą pół domu ;) Myślę że świetny pomysł z możliwością własnego nadruku, bo możemy mieć torbę ze swoim ukochanym pupilem lub ulubionym zespołem. Sądzę, że to fajny pomysł dla osób zaczynających szycie, którym trudno jest zrobić wykrój inny niż zwykły prostokąt, a dzięki tej torbie szybko, łatwo i przyjemnie można mieć własnoręcznie uszytą torbę. Jednego dnia musiałam odnieść stos książek do biblioteki, nie mieściły się w mojej torbie jakiej używam standardowo i powiem jedno ten krój jest niesamowicie wygodny, nawet się tego nie spodziewałam, a to naprawdę rzadkość znaleźć tak fajny krój.

To by było tyle na temat torby a teraz pomęczę Was jeszcze recenzjami gazetek.
Ostatnie "Igłą malowane" niestety jak dla mnie rozczarowanie. Często mam tak, że gdy widzę nową ciekawą gazetkę od razu chce wyhaftować jakiś obrazek już begnę i szukam tamborka (dopiero po jakiś 5 minutach poszukiwań uświadamiam sobie dlaczego jest tak głęboko schowany - bo nie mam czasu i muszę robić co innego). Przy wzorach z tego numeru takiego zapłonu niestety nie było.
Jedyne co wpadło mi w oko to ptaszeczki, z pewnością ten numer trafi do mojej mamy by haftem wstążeczkowym zrobiła taki obrazek.
I powiem szczerze, że było mi jakoś smutno z tego powodu bo oni mają przecież mnóstwo fantastycznych wzorków - możemy je zobaczyć na pewno na końcu gazetki. Chyba po wcześniejszych fajnych "Twórczych inspiracjach" oczekiwałam fajerwerków.
 To byłoby na tyle

 I najnowsze "Twórcze inspiracje"
Wyglądają tak, no plecak tytułowy na mnie szału nie robi. W środku natomiast znajdziecie śliczną kolję z kwiatów (z tych maleńkich koralików z jakich ja nie umiem nic zrobić), dalszą część wire wrappingu, pergaminowe karteczki. Urocze krasnale, w sam raz do zabawy z maluchem.
Piękne szydełkowe szaliczki, czy ornamentowe wzory, które zawsze są w modzie.
A teraz fanfary perełka według mnie z tej gazetki to:
Czyż nie cudne sówki? W sam raz do szkoły, w tym numerze sowa geograf a w kolejnym numerze "Igłą malowane" reszta sowiej rodziny.

Pozdrawiam serdecznie, w powietrzu czuć już jesień w końcu:) Kocham jesień :)
Wasz bardzo krytyczny recenzent
Diana

21 komentarzy:

  1. Masz rację mnie też te gazetki trochę rozczarowują fajnie by było żeby troszkę się poprawili pozdrawiam serdecznie ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna recenzja i w pełni się z Tobą zgadzam! ja jako laik bez takiej instrukcji pewnie z torby uszyłabym kapcie lub inną abstrakcję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o torbę to ciekawa jestem jakości nadruku, takie skrzywienie zawodowe ;-) Co innego jak dostaniesz coś gotowego, a co innego jak podeślesz własny projekt. Ale pomysł ciekawy, w sam raz dla szyciowych samouków, tylko instrukcja musi być :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To co dostałam gotowe jest bardzo dobrej jakości, nawet cieniuteńkie linie wyglądają znakomicie, nie wiem jak by to wyglądało w przypadku własnego zdjecia posłanego im

      Usuń
  4. Dziękuję za recenzję, chciałam kupić taką torbę, ale może wykonam sama, to wie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie wygląda ta torba, nie wiedziałam, że można coś takiego nabyć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Torba fajnie wygląda, ale dla takiej osoby jak ja ,która "raczkuje" szyjąc ręcznie coś od czasu do czasu brak instrukcji jest sporym minusem

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla kogoś kto nie ma pojęcia o szyciu myślę, że taki wykrój może być całkiem fajną sprawą, oczywiście z instrukcją :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mam też najnowszy numer tej gazetki, i też szykuję się coś sensownego napisać

    OdpowiedzUsuń
  9. Super recenzja - w końcu fachowiec opisał;-) Pozdrawiam Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak się ma pojęcie co do czego :) to wiadomo, że recenzja FACHOWA będzie :)
    Na torbę już dawno temu zwróciłam uwagę, tak właśnie sobie myślałam, że może być wygodna! :)
    POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  11. Wykrój tej torby prawie jak koszulka :d nie ma przypadkiem "ludzkich" wymiarów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zależy co dla kogo znaczy ludzki wymiar

      Usuń
    2. a taki, coby chociaż bluzeczka rozmiar 36 wyszła ;d

      Usuń
  12. Torba jest świetna, tylko nadal nie wiadomo, jakie ma wymiary.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napiszę jutro jak tylko zmierzę :)

      Usuń
    2. Z rączkami 79cm na 46cm, bez rączek 50cm na 46cm więc duża

      Usuń
  13. Torba wygląda ciekawie i fajna sprawa z tym ze można zamówić własny nadruk.
    Tak to jest z tymi gazetami ze czasami coś nas powala a czasami nic...

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy pomysł z torbą. Dobrze, że wzięli sobie do serca Twoje uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajna i przydatna recenzja:) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń