piątek, 23 listopada 2012

Jak zrobić własne logo

Obiecany przezemnie post dotyczący własnego logo, które można umieszczać na zdjęciach. Do utworzenia tego postu przede wszystkim zmotywował mnie fakt, że co jakiś czas dostaje maile w jaki sposób ja swoje logo zrobiłam w dodatku oststnio głośna sprawa wykorzystania na allegro zdjęć jednej z naszych blogowych koleżanek, dlatego myślę że warto jest swoje zdjęcia takim swoim znaczkiem chronić.

Po pierwsze będzie nam potrzebny program graficzny GIMP jest to bezpłatny program który legalnie można sobie ściągnąć z internetu, jest też w jężyku polskim, ja akurat mam po angielsku.

Program ten ma znakomitą funkcję do uworzenia już loga wybieramy UTWÓRZ (Create) nastepnie LOGO  i póżniej pokazuje nam się szereg możliwości. Ja tu przedstawię Wam 2 z możliwośći ale myślę że każdy może popróbować i znaleźć coś dla siebie


Ja wybrałam pierwszą z opcji 3D
Po kliknięciu na tą opcję otwiera nam się okienko, tu możemy wybrać teksturę (to pomarańczowe w kwadraciku) jeśli zostawimy pomarańczowe taki będzie nasz napis, jeśli natomiast zmienimy na białe, lub czarne nasz napis będzie taki jak wybraliśmy. Ważne by w opcji text wpisać to co chcemy mieć na logo, po kliknieciu natomiast na czcionkę pojawi nam się możliwy wybór różnych czcionek.
Tak wygląda logo z pomarańczową teksturą
Tak natomiast z białą teksturą

Jest to już w zasadzie gotowe logo, musimy się jeszcze pozbyć tła bo nie chcemy by na naszych zdjęciach był biały prostokąt
Po prawej stronie klikamy na najniższą warstwę i ją zwyczajnie usuwamy wtedy nasze tło powinno zrobić się w biało-szarą szachownicę
Zwyczajnie to sobie zapisujemy w formacie png (czyli piszemy nazwe.png)

I już mamy logo, jesli chcemy je umieścić na zdjeciach to je otwieramy robimy kopiuj (edycja-kopjuj) następnie otwieramy wybrane zdjecie zaznaczamy w jakim miejscu chcemy by się nasze logo znalazło i klikamy wklej
To zaznaczone czerwonym kwadracikiem to właśnie to co powinniśmy zaznaczyć chcąc wyznaczyć miejsce na zdjeciu w którym ma się ansze logo znajdować.
I tak będzie ono wyglądało na zdjęciu

A teraz pokażę Wam inny rodzaj, tym razem wybrałam napis na okręgu
Tu w okienku tekst wpisujemy to co chcemy aby było napisane na okręgu, moze być to nazwa waszego logo a może być coś innego, u mnie jest napisane zrobione z miłością, zrobione z pasją....  oczywiście tu też możemy wybrać czcionkę jak i np wielkość, jak już wybierzemy to co chcemy klikamy ok i generuje nam się obrazek
Teraz ja chce dodać tekst z moją nazwą, klikam więc po lewej stronie na literkę A (to jest dodanie tekstu) i zaznaczam gdzie ten tekst chce dodać pojawi nam się wtedy pole w które wpisujemy nasz tekst
Po lewej stronie znów mamy ustwienia, czcionki, wielkości napisu czy koloru
W razie czego oczywiście napis możemy odpowiednio przesunąć

Może być też tak że oprócz napisu chcemy dodac jakiś obrazeczek, wybieramy wtedy po lewej stronie pędzel, po prawej pojawią nam się możliwe obrazki do dodania
tu np listki, jak najedziemy na nasz obrazek to pojawia się iich kontur dzieki czemu wiemy w jakim miejscu będziemy. Jeśli chodzi o te obrazki czy różne czcionki  to możemy z internetu ściągnąć ich dużo i róże (jak np mój elf) pamiętajmy jednak ze wszystko zajmuje miejsce na dysku i jesli nasz gimp będzie się otwierał baaaardzo wolno to znaczy że poszaleliśmy za mocno z ilością ściągniętych obrazków.
Tradycyjnie musimy wyciąć tło
I już możemy zapisywać nasze logo, oraz je dodawać na wybranych zdjęciach

I tak już to wygląda
Mam nadzieję, że napisałam wystarczająco zrozumiale, w razie jakichkolwiek pytań piszcie w komentarzach a ja postaram się na nie odpowiedzieć jeśli tylko będę potrafiła.

Pozdrawiam
Diana

45 komentarzy:

  1. super tutek-dzięki, ja miałam taki problem a nie wiedziałam jak zrobić ten napis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No w końcu ktoś się zlitował nad biedakami nie umiejącymi sobie loga stworzyć:))) czyli takimi jak ja:)) Dzięki, muszę kiedyś się w końcu zmobilizować i przysiąść nad tym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Diano super że dodales tego tutka :) ja mam troszkę inny sposób opiszę go mam nadziję że jasno i zrozumiale :

    również w gimpie otwieramy nasze zdjecie. Wybieramy opcje tekstu ( pisania) piszemy nasze imie lub adres bloga lub na przykład Nick, wybieramy wielkośc trzcionki oraz trzcionkę. jesli chcemy mieć napis przekrzywiony teraz wchodzimy w opcję narzędzia - narzedzia pszekształcania i obrót. Następnie wchodzimy w opcje warstwa - przeźroczystość- i zaznaczamy - kanał alfa na zaznaczenie. Nastepnie wchodzimy w opcje filtry - światło i cień - efekt xach. Tu ustawiamy opcje na (od góry) 6, 3,25,18,12 i klikamy oki (nie zmieniamy kolorów) następnie wciskamy na klawiaturze ctrl L i wyskoczy nam małe okienko (warstwy) i ustawiamy suwaczek na 0. Gotowe zdjęcie zapisujemy i mamy taki efekt jak u mnie na blogu na zdjeciach :) Mam nadzieję że ktoś zrozumiał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak rozumiem, fajnie to wygląda, tylko czy musisz to na każdym zdjeciu zrobić? Bo tu jest tak że zrobi się raz i potem już tylko wkleja na zdęcia nie trzeba za kazdym razem tego wszystkiego pisać.

      Usuń
  5. O widzisz, ja się głównie zastanawiałam nad tą okrągłą opcją, jakoś nigdy jej nie dostrzegłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Diano ! Dzięki wielkie za takie przejrzyste informacje. Super !!! Teraz już wiem !
    Ja w gimpie zawsze podpisuję swoje zdjęcia, ale nie wiedziałam jak zrobić własne logo. Kiedyś próbowałam, ale raz mi się udało, a raz nie. Potem nie wiedziałam już , jak ja to zrobiłam.Teraz spróbuję po Twoich wskazówkach i myślę, że się uda.Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Może teraz się uda!?! Diana wielkie dzięki :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. DZIĘKI :)
    najpierw muszę program ściągnąc ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. extra...muszę wypróbować.....bardzo fajny i przydatny tutek...:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wreszcie się doczekałam :) Świetny tutek, teraz na pewno będę wiedziała jak to zrobić. Jeszcze jak ściągnę sobie GIMPA który chyba nie lubi mojego komputerka bo za żadne skarby nie chce się zainstalować. Dzięki wielkie za tutka . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. O świetny program :) właśnie nie mam jeszcze swojego loga, może czas najwyższy :) te okrągłe loga mi się strasznie podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O dzięki za podpowiedź ja też musiałabym sobie logo stworzyć, super post bardzo pomocny Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. O, super ! Może wreszcie stworzę sobie coś ładniutkiego. Dzięki !

    OdpowiedzUsuń
  14. Samo logo udało mi się jakoś zrobić, ale nie mam pojęcie jak je wstawić w tym programie a w innym pokazuje mi błąd.

    OdpowiedzUsuń
  15. O kurczę ,nie miałam pojęcia ,że w gimpie mozna zrobić okrągłe logo ! Kiedyś miałam demo jakiegoś programu i tam udało mi się zrobić po wielu próbach ;) a tu okazuje sie ,że to takie proste :))Dzięki !!

    OdpowiedzUsuń
  16. popatrz a ja mam gimpa i robiłam sobie banerek a o logo nie pomyślałam- bardzo przydatny tutek

    OdpowiedzUsuń
  17. dziękuję za tutorial
    po wielu próbach (mniej lub bardziej udanych) w końcu udało mi się stworzyć coś co mi się podoba.
    teraz "tylko" ponanosić na zdjęcia
    dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny tutek!!! Dziś się za to zabieram :-) Okrągłe logo podoba mi się bardziej niż zwykły napis :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny opis, spróbuję zrobić. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajnie że ktoś stworzył taki artykuł i każdy będzie mógł sam jakiś skromne logo stworzyć np. na własnego bloga

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj nieznajoma twórcza Kobieto, trafiłam na Twojego bloga przypadkowo wpisując w googlach jak zrobić logi i trafiłam do Ciebie z czego niezmiernie się cieszę, raz że już dzięki Tobie wiem jak zrobić logo, a dwa... masz świetnego Bloga :)
    Pozdrawiam
    M.

    OdpowiedzUsuń
  22. Their scope was to get a job in some national or international company and that was it.
    Based on that, and what score you decide should represent adequate mastery,
    the students are presented with a Banker. Who has created death and
    life that He may test you which of you is best in deed.


    my site islamic resources for children

    OdpowiedzUsuń
  23. Diana bardzo dziękuję za namiary chętnie skorzystam z tutka na swoim blogu do stworzenia stempelka. Buziaki!


    Ps, dziękuję liścik z zawartością dotarł;))))

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzięki za pomoc.

    Super blog :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. WIELKIE DZIEKI DOBRA KOBIETO od bardzo dawna marzy mi sie takie logo troche rozpytywałam i za dośc drogą jak dla mnie kase kulka osób było wstanie dla mnie zrobić takie logo a tu popatrz przez przypadek weszłam na forum szyjące i na dział tutki różne i tam Twój kursik jest naprawde wielkie dzieki bede jutro walczyć robiąc swoje logo o któym tak marzyłam i bede mieć za darmo dzieki Tobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jestem zbyt mało kumata , bo nijak nie umiem na okragło wpisać tekstu. Mam GIMP 2,8 i ma inne nieco rozłożenie okienek a ja ...ech musze nadal uzywac podpisu..;-((

    OdpowiedzUsuń
  27. w wolnej chwili pewnie skorzystam z tutka :) Bardzo dziękuje za pomoc. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. bardzo przydatne:)dzikuje za wyjasnienie:)

    OdpowiedzUsuń
  29. No Diana ja bym się chyba zamotała, dlatego poprosiłam o to naszą koleżankę.
    Na przyszłość przyda się na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  30. Dzięki Twojej instrukcji wykonałam swoje logo już jakiś czas temu. A trzeba przyznać że z programami jestem na bakier. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. hey czy jest mozliwosc zrobienia okraglego logo, ale w innym kolorze niz czarny? probuje zrobic biale i szare logo, ale nic mi nie wychodzi:(

    OdpowiedzUsuń
  32. Super, dzięki za ten wpis, od lat używam swojego loga, ale miałam problem bo używałam go tylko na białym tle, nie wiedziałam jak mogę usunąć i zrobić teksutę aby pasowało na każde zdjecie :)
    Dzięki :) !!

    OdpowiedzUsuń
  33. Wszystko super, tylko mój gimp nie ma tworzenia logo :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój gimp 2.10.8 też nie posiada opcji LOGO. Czy można prosić o pomoc? Może potrzebny jest jakiś dodatkowy plugin?

      Usuń
  34. Dzięki! Podobną informację czytałam tutaj https://www.logaster.com/pl/blog/create-logo-watermark/ , ale naprawdę świetnie napisałaś.!

    OdpowiedzUsuń
  35. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  36. Fajnie przedstawione - Gimp to też dobre narzędzie, z którego można wiele wycisnąć nie tylko w fotografii :)

    OdpowiedzUsuń