wtorek, 18 kwietnia 2017

Jak obszyć pudła by zmienić ich wygląd - Tutorial

Witajcie
Święta szybciutko minęły, a została jedynie dziwna śniegowa pogoda. Przynajmniej u mnie. Ja w końcu odpoczywałam i czytałam książki. Zdecydownie było mi to potrzebne.

Niektórzy z Was wyrazili chęć zobaczenia metamorfozy pokoju mojej Ali. Zaczniemy więc od zmiany wyglądu pudeł na jej komodzie. Ale zacznijmy od początku, u Ali sporo sie dzieje było dużo różnych wystrojów, z których moje dziecko wzięło spobie wszystko to, co podobało jej sie najbardziej. Dodając do tego tony przedszkolnych prac, brak biurka i półek wyszedł wystrój dość mocno chaotyczny.



Podkreślam, że w swoim pokoju Ala sprząta sama, a zdjęcia są realne, a nie inscenizowane. Ala ma 5,5 roku. Wiadomo, że gdy chcemy zrobić piękne zdjęcia możemy dodać tylko kolorystycznie spójne książki i zabawki, jednak w prawdziwym życiu najfajniejsze książki zazwyczaj mają różnokolorowe okładki, a gry dające po oczach pudełka. Jest to więc prawdziwy pokój dziecka, a nie pokój do zdjęć. Mimo wszystko mam wrażenie, że można pewien chaos uporządkować.

Zaczęłyśmy od wyboru kolorów według Ali obecnie najładniejsze kolory to różowy, czerwony biały i czarny. Choć w praktyce jak Ala ma wybrać najczęściej wybiera coś biało-czarnego (ma tak od dziecka).

Wcześniej półka od której postanowiłam zacząć wyglądała tak:

Półka na samym początku była przewijakiem, więc już swoje przeżyła. Pudła również, na niektórych z nich pojawiły się drobne plamy i zagięcia. Na półce w jednym miejscu ślad po mazaku, który miał być zmywalny. Tak z ciała jest zmywalny z mebli niestety niczym nie udało mi się go usunąć. Pomyślałam, że pomaluję tę część półki gdzie jest ślad mazaka, szybko łatwo i przyjemnie. Niestety mój szczwany plan się nie powiódł. Po tych kilku latach użytkowania półka zmieniła kolor z białego na ecri i musiałam odmalować ją całą.

Dziś natomiast zajmiemy się jej dolną częścią, więc kartonami. Są to standardowe kartony z Ikea. Ala wybrała tkaniny z jakich chciałaby abym uszyła jej nowe i zabrałam się do rzeczy. Kartony zostają te same, dostają jedynie nowe ubranko zewnętrzne.

Jeśli chcemy uszyć nowe ubranko dla kartonów wycinamy
prostokąt 35x40cm
2 prostokąty 40x37cm
2 prostokąty 35x37cm (37 to wysokość katonu, ma to znaczenie jeśli wzór naszej tkaniny ma górę i dół)

 Zszywamy ze sobą miejsca zaznaczone czarnymi liniami. Prawą stroną do prawej.
Powinien nam wyjść taki bardzo miękki kosz. Teraz zawijamy 2 razy górę kosza i przeszywamy
Nakładamy nowe ubranko na nasz stary kosz, powinno być dłuższe byśmy mogli zawinąć je do środka i przykleić klejem na gorąco.



Gotowe, oczywiście możecie tak zrobić z jakimkolwiek pudłem jakie chcecie.
 Pamiętajcie, że do wymiarów pudła na szerokość dodajecie 2 cm, natomiast na wysokość 5cm. Przeszywacie 1cm od brzegu.

Gotowe

Dolna część naszej półki już przeszła modernizację, Ali się podoba. Jeśli chcecie dalsze części, piszcie. Kolejny etap to góra naszej półki. Już troszkę się nam uporządkowało, bo niektóre z zabawek zostały spakowane do oddania a inne trafiły do pudeł na dole.

Pozdrawiam
Diana


28 komentarzy:

  1. Fajny pomysł z tym obszywaniem pudełek. Dzięki za kursik , przyda się :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł z tymi tkaninowymi obszyciami. Są nowe, piękne, pasujące do siebie, ale nie nudne, bo różne. ja z maszyną do szycia to nie bardzo po drodze mam, ale jak trzeba to i takie proste obszycie powinnam dać radę zrobić. Dzięki za kursik :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny tutek! Genialny efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podobają mi się te obszyte pudełka.

    OdpowiedzUsuń
  5. W życiu bym nie pomyślała, że pudełka można tak fajnie obszyć, świetny pomysł :)
    Efekt końcowy wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda świetnie, bardzo fajny pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł, półeczka wygląda teraz bardzo elegancko!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ubranka na kartony świetnie się prezentują, Ala wybrała bardzo ładne tkaniny :)
    Ciekawa jestem dalszej metamorfozy ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny kurs :) Wielkie dzięki na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Efekt tej zmiany jest rewelacyjny. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny pomysł :) pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają super te odmienione pudełka a w zestawie z meblem jeszcze lepiej :) jestem ciekawa dalszej części:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super renowacja :) i dziękuję za cenne uwagi i tutka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomysł fantastyczny,jetem pod wrażeniem! Cudo! Bardzo cieplutko i wiosennie Cię pozdrawiam -Gosia♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Korzystna zmiana. Pudełka wyglądają super!
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniale to wygląda, świetny pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniale to wygląda, świetny pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Swietny pomysł i wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń